bio

magic_carpathians2

Projekt Karpaty Magiczne (Magic Carpathians Project) od 15 lat konsekwentnie proponuje muzykę hybrydyczną, wymykającą się gatunkowym określeniom, zainspirowaną tradycjami muzycznymi łuku Karpat i Azji Centralnej, ale wyrastającą z ducha improwizacji. Oryginalne brzmienia niezwykłych instrumentów, takich jak słowacka fujara pasterska, chińskie organki lu-sheng czy indyjskie cymbały santoor znakomicie współgrają z nietypowo potraktowanym głosem i odnajdują nowy wymiar w kontekście współczesnych idiomów muzycznych, nie stroniących od preparowanej gitary elektrycznej czy analogowej elektroniki domowej produkcji. Poboczne projekty Anny Nacher i Marka Styczyńskiego eksplorują obszary real-time music, a także nietypowo traktowanej muzyki ambient, ze szczególnym wykorzystaniem dźwięków otoczenia (soundscapes).

Fotografie do wykorzystania dla promotorów

Dyskografia

Muzyka Projektu udokumentowana została na 12 płytach wydanych w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii (a także – poprzednie projekty – w Niemczech i Szwajcarii), dwóch płytach nagranych przez Annę Nacher i Marka Styczyńskiego w ramach projektu z pogranicza ekologii dźwięku, z wykorzystaniem głosów fok, delfinów, orek i morświnów Morza Północnego i Bałtyckiego (we współpracy ze Stacją Morską w Helu oraz międzynarodową ogranizacją ASCOBANS/UNEP z siedzibą w Bonn) oraz serii płyt wydawanych w ramach autorskiej serii World Flag Records, dokumentującej zainteresowanie nagraniami terenowymi, kolażami dźwiękowymi oraz real-time music. Muzycy prowadzą własne wydawnictwo muzyczne, World Flag Records, w ramach którego wydali blisko 40 tytułów dokumentujących interesujące kultury muzyczne świata, improwizowane sesje muzyczne, nagrania terenowe (m.in. projekt Noise to Silence, realizowany od 2011 roku w postaci instalacji dźwiękowej (Long Strings Installation).

Inicjatorzy Projektu, Anna Nacher i Marek Styczyński, sami aktywnie podróżujący w poszukiwaniu instrumentów muzycznych, mają za sobą wyprawy do Indii, Nepalu, na Bałkany, do Skandynawii czy na kontynent amerykański, udokumentowane książkami: „Ucho Jaka. Podróże muzyczne od Kathmandu do Santa Fe” (Bezdroża 2003), „Vaggi Varri. W tundrze Samów” (Wydawnictwo Alter, 2013).

Muzycy zagrali dwie trasy koncertowe w USA w 2001 (trasa złożona z blisko 20 koncertów, w tym w legendarnym klubie Knitting Factory w Nowym Jorku) oraz w 2006 r. (m.in. ponad 10 koncertów, w tym na prestiżowym festiwalu Terrastock i w słynnym nowojorskim klubie Tonic), regularnie grają w Europie, obecni na kompilacji wydanej przez brytyjski magazyn muzyczny The Wire. Mają za sobą koncerty na wielkich festiwalach (OFF Festival w Katowicach – 2014, Scena Eksperymentalna), w znanych klubach głównych miast Polski, niewielkich księgarniach (jak Tajne Komplety, Wrocław) oraz galeriach sztuki (CSW w Warszawie, Galeria EL, Elbląg; Galeria Zero, Berlin).

Eksperymenty wokalne Anny Nacher oparte na tradycyjnych technikach śpiewu Azji oraz Europy Środkowej i Wschodniej zyskały uznanie w książce Barta Plantengi, Yodel in HiFi. From Kitsch Folk to Contemporary Electronica (University of Wisconsin Press 2013).

Notowani w katalogu All Music Guide (www.allmusicguide.com), recenzowani w prasie światowej (Magnet, The Wire, Downbeat, San Francisco Weekly, Brainwashed.com, FakeJazz.com, Dream Magazine, Ptolemaic Terrascope, The Broken Face (Sweden), Skug (Austria), Rockerilla (Italy), Rock&Pop (Czechy), obecni w wielu radiostacjach w Stanach Zjednoczonych i w Europie: WFMU, WNYU, KSPC, KFJC, WCBN, WMBR, WXYC, KDVS, KZSU, WPRB (USA), Radio Undo D’Orta (Italy), Radio Centraal (Belgia), Radio Ciutat Vella (Hiszpania) Radio 100, Radio Caroline (Holandia), DeutschesRadio, Multi Kulti, Freies Radio Kassel (Niemcy), Resonance FM (Wielka Brytania), Radio Akropolis (Czechy), Radio_FM (Słowacja).

Advertisements